2010-12-05 | 19:55:35

My first kiss wasn't good enough


Du smekte bort mitt hår medan tusen tankar rusade genom min kropp. Från tårna upp till huvudet och tillbaka igen. Informerade alla mina celler om att nu var det dags. Nu, äntligen, var det dags. Tusen tankar påkallade fokusering och åter tusen tankar påminde mig om allt jag skulle komma att kunna berätta för mina vänninor. 

Från din sida var det knappast något magiskt ögonblick eller något du gick in helhjärtat i. Jag har efteråt fått höra att du varken tycker om det eller att du hyste någon vidare respekt för de naiva flickor du planterade förhoppningar uti.

Jag visste redan från början att jag inte var den enda, och även om det kan tyckas svårt att förstå var det något jag var glad över. Uppskattade. Jag ville inte bli ihågkommen, jag ville bara ha den första gången överstökad. Så att jag fick veta hur det verkligen kändes och smakade, för att kunna förbättra.

Du böjde dig fram över min axel, med dina händer placerade på min rumpa respektive min höft. Du stod bakom mig och jag fick kröka min hals för att möta dig när du trevade efter min mun. Det kändes inte bra från första början, men jag kunde inte backa ur. Jag ville bara få det gjort, så att jag kunde begrunda den nya erfarenheten hemma. Du mötte min mun och jag blev så negativt överraskad om den, för mig, annorlunda känslan att jag tvärt drog mig undan. Men efter att jag torkat mig om munnen bestämde jag mig för att det inte var så illa ändå och gjorde ett nytt försök, och ett till och ett till. Ända tills jag fick nog och lösgjorde mig från ditt fasta grepp om min lilla kropp, och slank bort ifrån din värme i den nersläckta lokalen. Bort ifrån dig.

Jag var allt annat än nöjd och jag sänkte skamset huvudet vid tanken på vad du måste tänka och tycka. Vad du skulle säga till de dina om hur jag hade varit. Jag gick ut och sköljde munnen för att tvätta bort alla spår av dig. För att glömma och förbättra.


Min första kyss
är något jag helst vill glömma. Hela incidenten var för mig så förödmjukande att jag inte vill kännas vid att det är mig berättelsen handlar om.

Jag hade mått dåligt över det faktum att jag aldrig hade fått erfara det som var på allas läppar, tankar och drömmar. Och hur mycket jag än ville kunde jag inte skjuta obehagskänslan av tomhet inom mig åt sidan, den var för stor. Jag ville också. Så när tillfället kom tog jag det, utan någon vidare eftertanke.

Även om jag inte förstod det då är en kyss något av det bästa en människa kan uppleva. Den kan betyda så mycket, så oändligt mycket och jag älskar den genuina upplevelse varje kyss är. Ingen är den andra lik.

Något jag lärt mig är att man aldrig ska hasta med någonting, tiden kommer när man minst anar det. Förr eller senare. Det gäller bara att vänta på rätt ögonblick.

2 Kommentarer
thesswester - inte som alla andra:

bra skrivet! :)

2010-12-06 | 09:00:24
URL: http://thesswester.blogg.se/
Hanna:

Sjukt bra skriver du ;)

2010-12-08 | 17:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: