2010-08-18 | 15:28:10

The man on the bike spoke English


Det är något som inte riktigt stämmer i min relation till cyklar. Oavsett om det är jag som sitter på den eller ej. Efter att jag krockat med en stillastående bil, varit påväg att bli påkörd ett flertal gånger osv. osv. är jag nu väldigt försiktig när jag ska iväg och väljer att ta cykeln. Med den vetskapen kunde man ju tro att det var säkrare att gå. Eller i vilket fall jag trodde det. Men icke. Tog en snabb powerwalk runt munksjön för att känna hur skadorna kändes då en cyklist kom bakifrån i full fart och körde på mig (på gångbanan). Jag skojar inte. Fick lite skrapsår och sånt, värre var det väl för honom.
Fortsatta vägen till mitt mål var jag helt paranoid och tittade bakom mig 2 gånger i minuten i risk för att någon mer skulle köra på mig...

För att tillägga - jag ska cykla till skolan varje dag nu när den sätter igång. Önska mig lycka till. :)

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: